OTKRILI ‘ZABRANJENI PLANET’ TAMO GDJE NE BI SMIO BITI: Astronomi su zaprepašteni, a evo i zašto…

Objavljeno: 30.5.2019. u 17:21
Autor: , e-mail: desk@znet.hr

Otkriven je egzoplanet toliko rijedak da su ga astronomi nazvali ‘zabranjeni planet’

Astronomi su pronašli egzoplanet koji je toliko rijedak da su ga nazvali “zabranjeni planet”, navodi se u novoj studiji. Tehnički poznat kao NGTS-4b, planet je tri puta veći od Zemlje i 20% manji od Neptuna. Također je topliji od Merkura s temperaturom od 1000 stupnjeva Celzija, a posjeduje i svoju vlastitu atmosferu, piše CNN.

Međunarodni tim astronoma uočio je mali planet putem postrojenja za traženje egzoplaneta Next-Generation Transit Survey. Njegova masa je 20 puta veća od mase Zemlje, a oko svoje zvijezde okrene se u punoj orbiti za 1.3 dana. Studija koja detaljno opisuje planet objavljena je u ponedjeljak u časopisu Monthly Notices Kraljevskog astronomskog društva, nakon prošlotjednog otkrića 18 egzoplaneta veličine Zemlje.

Prvi takav planet u ‘Neptunijskoj pustinji’

To je prvi takav egzoplanet koji je pronađen u “Neptunijskoj pustinji”, tj. području blizu zvijezda gdje se inače ne mogu pronaći planeti veličine Neptuna, budući da su planeti bombardirani zračenjem zvijezda i ne mogu održavati svoju plinovitu atmosferu. Isparavaju, ostavljajući samo stjenovitu jezgru.

Međutim, usprkos tome, planet NGTS-4b i dalje ima plinovitu atmosferu. Prema mišljenju astronoma, planet se ili pomaknuo u to područje tijekom posljednjih milijun godina, ili je sam planet nekoć bio veći, a atmosfera je u procesu isparavanja. “Ovaj planet mora biti žilav – nalazi se točno u zoni u kojoj smo očekivali da planeti veličine Neptuna ne mogu preživjeti”, rekao je Richard West u priopćenju, autor studije i glavni istraživač sa Sveučilišta u Warwicku. “Zaista je nevjerojatno da smo pronašli tranzitni planet kroz zatamnjenje zvijezde manje od 0,2% – to nikada prije nije bilo učinjeno putem teleskopa na tlu, i bilo je sjajno pronaći ga, nakon godinu dana rada na ovom projektu.”

West je potvrdio da sada pretražuju podatke kako bi vidjeli mogu li pronaći još koji planet u “Neptunijskoj pustinji”. “Možda je pustinja zelenija nego što se nekad mislilo”, dodao je.

VN:F [1.9.22_1171]