KAD SE EKONOMSKI INTERESI PAKIRAJU U “BRIGU ZA SIGURNOST U PROMETU” Crodux optužuje Apios, a ima isti izlaz na cestu!

Objavljeno: 09.5.2019. u 11:26
Autor: , e-mail: desk@znet.hr

Najnovije

Posljednji komentari

Marketing

Nakon višekratnih šupljih medijskih napada na benzinsku crpku Apiosa kod Supernove koje je svojedobno povela Slobodna Dalmacija, sada se poslovnim interesima konkurentskog Croduxa pridružio i Jutarnji list. No, ovoga puta se novine na bave brojnim propalim i odbačenim prijavama i tužbama bivšeg konkurenta Roka Brale, nego su se okrenuli novoj “taktici” – brizi za ljudske živote. Eto, iz crpke Crodux dolaze optužbe da je crpka Apios u njezinoj blizini opasna po život sudionika u prometu!? Rekla bi poslovica: Pametnome dosta! Crodux je, gle čuda, “zabrinut” jer je samo “pitanje trenutka kada će se tamo dogoditi nesreća”, kako stoji u naslovu članka jučerašnjeg izdanja ovog dnevnika, a ono “tamo” je – pogađate – na izlazu iz obližnje, njima konkurentske Apiosove crpke!

Medijski atak

Razlika u šupljini dvaju pristupa – ovog prethodnog iz Slobodne i ovoga iz Jutarnjeg – mogla bi se metaforički svesti na razliku u buncanju oko osobnih imena. Za razliku od Slobodne koja je u svojoj priči promašila ime supruge zadarskog poduzetnika Zdenka Zrilića, sada je Jutarnji “prekrstio i samog Zrilića u Zdravka!? No, to je samo naravno tek onaj površinski, folklorni sloj priče iz koje je vidljivo koji motivi i razlozi i čiji se interesi vuku iza “trči-trči pa evo” nekog medijskog ataka na jedan projekt koji je uredno prošao sve provjere i pod pojačanom lupom javnosti zadovoljio sve zakonske propise.

Novinar počinje svoj tekst tvrdnjom kako “cestovni inspektori smatraju da ništa nije sporno, iako je izlaz s nove benzinske crpke Apiosa na državnu cestu izveden okomito”. Čak i kada bi to bilo doslovno tako banalno kako je novinar napisao, postavlja se pitanje – a tko bi to drugi bio nego cestovni inspektori koji moraju reći što je sporno, a što nesporno? Da li to novinar zna bolje od njih? Ili možda oni koji vode crpku Crodux? Inspektorima je, dakako, bitno da su na prvom mjestu izdane suglasnosti nadležnih tijela, da su iste ugrađene u projektnu dokumentaciju na temelju koje je izdan akt za građenje i da je u naravi objekt izveden sukladno dozvoli za građenje, a što se jasno vidi iz zapisnika o obavljenom nadzoru.

Razvidno je, dakako, da su u cijeloj ovoj priči konkurencija, odnosno konkurentski ekonomski interesi razlog pokretanja inspekcijskoga nadzora, a ne stvarni problem u prometu, odnosno briga konkurentske crpke za sigurnost “u tuđem dvorištu”. Piše Jutarnji da je s planiranim izlazom koji bi – citiramo – “potencijalno mogao biti crna točka” upoznata i zadarska policija, ali da se “ništa nije dogodilo”. Nije točno da se “ništa nije dogodilo”, nakon što je navodno policija obavijestila cestovne inspektore, a to se može lako vidjeti iz odgovora nadležnog ministarstva iz 2015. koji postoji. Bilo ga je dovoljno samo htjeti pročitati.

Nadzor je proveden

Netočan je i navod u tekstu da “nadzor još nije proveden” jer nadzor je proveden, o čemu također postoji konkretna dokumentacija.

Tražeći u priči aktere “kapitalce”, novinar izvlači Zdravka Livakovića kao vlasnika tvrtke D&Z, glavnog izvođača radova. Štoviše, sugerira da su inspekcijske službe ministarstva kojeg je nekoć vodio Livaković i dan danas pod nekakvim uplivom, utjecajem ovog gospodina. Je li Jutarnji uistinu stoji iza takve nebuloze? Novine čiji se novinar pišući o crpki i cesti pretvara u prometnog stručnjaka definirajući izlaz s Apiosove crpke kao izlaz pod mrtvim kutom na “brzu” prometnicu, a riječ je o cesti na kojoj postoji jasno ograničenje brzine – govori više o novinama nego o svim crpkama i cestama Hrvatske zajedno.

A kad smo već kod crpki i prometnica, ne bi li se po uzoru na gospodina Roka Bralu koji se svo vrijeme obraćao javnopravnim i pravosudnim tijelima kao “savjestan građanin”, možda mogli upitati i zatražiti, također kao savjesni građani, inspekcijski nadzor nad ponekom Croduxovom crpkom? Npr. radi izlaza s Croduxove pumpe na ulazu u grad iz smjera Crno, pa izlaza iste Croduxove pumpe u Kaštel Štafiliću, ili Petrolove pumpe kod Metroa… Ili INA-ine kod “dvije pumpe”?

Simptomatično, tamo gdje Croduxa ne svrbi konkurencija, nekako mu ni briga o “sigurnosti prometa” nije toliko važna. Toliko o principijelnosti.

Izvor: Zadarski list

 

VN:F [1.9.22_1171]
Ocijenite članak!
Rating: 1.8/5 (5 votes cast)
KAD SE EKONOMSKI INTERESI PAKIRAJU U "BRIGU ZA SIGURNOST U PROMETU" Crodux optužuje Apios, a ima isti izlaz na cestu!, 1.8 out of 5 based on 5 ratings

2 komentara za “KAD SE EKONOMSKI INTERESI PAKIRAJU U “BRIGU ZA SIGURNOST U PROMETU” Crodux optužuje Apios, a ima isti izlaz na cestu!”

  1. ma bravo za prometnog stručnjaka ! Fali im još na toj dionici ROTOR ! pa u rotor kad uleti Čermak ..Zrilić ..Livaković …pa da vidimo koji je mačak najjači ! Treba nagraditi ovaj projekt !

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  2. Tipični hrvatski jal.
    Sve veliki prometni stručnjaci(a jeli to onaj fakultet za kojeg se vrlo lako i brzo dobije diploma), i slažem se, treba samo pogledati prometne znakove, što je obveza svakog vozača i vidjeti da i na toj prometnici vrijede ista pravila kao i za sve gradske prometnice, to znači ograničenje brzine kretanja vozila na 50 km na sat, pa to onda svakako nije brza cesta kako to dežurni dušebrižnici sugeriraju ili bolje rečeno tvrde. I na kraju, nigdje ne stoji da baš svi moraju na tu crpku, kojima nije sigurna će je zaobići.

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 5.0/5 (1 vote cast)

Komentirajte ovaj članak

mojtv.hr - kompletan tv program