KAMIKAZE NA CESTI Zašto svatko tko ide u autoškolu dobije vozačku dozvolu?

Objavljeno: 06.11.2018. u 10:31
Autor: , e-mail: online@znet.hr

Najnovije

Posljednji komentari

Marketing

Ministarstvo unutarnjih poslova RH planira pooštravanje kazni za prekršaje u prometu dulje, pomnije i ozbiljnije nego što se gradila Transsibirska pruga.

Samo jutros policija je izvijestila da je kreten iz BiH prošao kroz tunel Sv. Rok sa preko 220 kilometara na sat, dok je ograničenje 100.

Ima platiti 3.000 kuna koje obzirom na stanje s naplatom kod nas, u BiH da ne govorimo, proračun RH nikad najvjerojatnije neće vidjeti, i za mjesec dana opet je dobrodošao gost. Za pretpostaviti je da će sad pokušati proći tunel sa 300?

Ironija je tim veća što su upravo u susjednoj BiH (!?) kazne u prometu rigorozne i nemilosrdne, posebno za strance. A pod strancima se tamo podrazumijevaju i Bosanci i Hercegovci koji su se morali odreći državljanstva zbog rada u Njemačkoj. Pokušajte u BiH proći kroz naseljeno mjesto sa 60 na sat i platit ćete svog Boga. Najmanje koliko ovaj ima platiti za 226 kroz Sv. Rok plus besplatna pratnja do granice koju više nećete tako lako prijeći.

U normalnim zemljama ovakvih problema nema. Jedni imaju kulturne vozače, pa ograničenja umnogome niti nema – jer nema ni potrebe, a drugi gule obzirom na visinu primanja. Što bolji auto, dakle, bolja i kazna. Pa nek juri tko ima.

Obzirom na kulturu domaćih vozača, zadarskih posebno, ne samo da bi jučer trebalo kazne za ponašanje u prometu dići u nebo, već bi tim stručnjaka koji se okupio pametovati oko novog zakona trebao razmotriti i smrtnu kaznu za neke od “prekršaja”, te pola Hrvatske poslati na ponovno testiranje.

Ako svatko ne može završiti srednju školu, fakultet da ne govorimo, dobiti dozvolu za upravljanje avionom… nikad mi nije bilo jasno zbog čega svatko tko je krenuo u autoškolu – ima vozačku dozvolu? I neinteligentni i bez refleksa i isprepadani…

Kad sagledamo cjelokupnu situaciju, ovi što prebrzo voze zapravo su i najmanji problem. On će sa 300 na sat na autocesti negdje možda ubiti sam sebe, ali ovi što voze preticajnom trakom sa 50 na sat, koče svakih osam metara, ne znaju čemu služe retrovizori i žmigavci, unazad voze na rotoru (nekidan, kod Bolnice, kunem se)… oni nas stoje glave u prometu. To su svi ovi koji su dozvolu dobili jer… nitko ne zna zašto. I danas su kamikaze na cesti.

Stalno se kunem da ću u “rush hour” (što u Zadru nije kad se ide s posla, oko 16 sati, kao u normalnom svijetu, nego oko podne, kad se ide na špicu) snimati vožnju od Relje do Poluotoka. Nema čega tu nema, osim prometne policije i kamera.

Prvo kod Pošte opća čajanka, s lijeva i desna. Ako dođeš do Pošte, jer proći Populare ovih dana prava je avantura. Svi voze u svim pravcima, s time da je jedna od dvije vozne trake u funkciji vječitog parkirališta.

Dakle Pošta. Klasika. Slobodna samo srednja traka. Paziš da ne pokupiš kojeg pješaka odmah iza kolone parkiranih auta jer ih naprosto ne vidiš, i nekako stižeš živ na semafor. Kreće party. Dvije trake voze u grad. Pola njih iz obje trake još nije odlučilo hoće li na Muraj ili most. Odluka pada u zadnji tren, kod Pegle. Opće razvrstavanje. Ovi iz desne hoće lijevo, s lijeva skreću desno… Još ako je ljeto… Ima i onih (stranci) koji se baš tu krenu polukružno okretati.

Ako ste i to preživjeli, do mosta put traje beskrajno dugo. Jedni se parkiraju, drugi se ne znaju parkirati, taksisti izlaze preko pješačkog…

I onda fantomski pješački iza semafora na mostu. Fantomski, jer ima deset godina valjda da tamo više nema pješačkog, ali u glavama Zadrana ono što je jednom ucrtano ne briše se tako lako.

Kad ste prošli semafor na mostu, dakle, cijela salva ljudi mrtva hladna prelazi cestu na mjestu gdje je u Jugoslaviji bio pješački. Džabe sve. Polijevao se taj bivši pješački asfaltom, ali se opet nazirao, pa se strugala cesta, pa postavljale barikade… Ali uvijek se nađe netko tko s punim rukama kesa deset metara od semafora preskače sve prepreke i baca vam se na šoferšajbu.

Iza kantuna, opet parkiranje, sve isto kao prije mosta, kao uvod u show koji kreće od pola rive. Ludim i neukim vozačima, pješacima samoubojicama i biciklistima u utrci s automobilima pridružuju se i konobari koji su dobili premalo zebri za posluživanje gostiju s druge strane ceste, pa i oni gledaju preskočiti preko vozila.

I onda bi čovjek rekao – ajde dobro, to je stroga gradska zona kroz koju se vozi ionako 30 na sat, nema frke, ali što kad dođeš na bulevar i otkriješ da je i tamo stanje jednako? Da se u svako doba dana, svakog dana, nađe neka budala koja vozi preticajnom trakom i tipka na mobitel?

Usput, znate li da je famozni zeleni val na bulevaru podešen na 60 km/h, dok je dozvoljena brzina istim pravcem – 50 km/h?

Mogla bi do sutra.

Welcome to Zadar.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Ocijenite članak!
Rating: 5.0/5 (4 votes cast)
KAMIKAZE NA CESTI Zašto svatko tko ide u autoškolu dobije vozačku dozvolu?, 5.0 out of 5 based on 4 ratings

1 komentar za “KAMIKAZE NA CESTI Zašto svatko tko ide u autoškolu dobije vozačku dozvolu?”

  1. Lažni Branitelj

    Ima toga,samo ne kužim ovo “zadarskih posebno”,a tko su tu većina,ako ne zadarski!?
    Mene fasciniraju i naši “stručnjaci”, jer često horizontalnu i vertikalna signalizacija nisu identične.
    A vozači,hm,pogledajte samo kako ulaze na parking Interšpara,a tek izlazak sa istog i uključivanje u kružni tok, pa još kad stisnu sirenu nesvijesni svoga neznanja,..

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Komentirajte ovaj članak

mojtv.hr - kompletan tv program